דקות או פחות ‎30 show

דקות או פחות ‎30

Summary: Navot Volk and TV personality & tech entrepreneur Aviv Frenkel hosts the biggest names in tech in a new weekly podcast. Founders, CEO's, investors and members of the Israeli and global tech ecosystem will share their experience in this new podcast "30 minutes or less".

Join Now to Subscribe to this Podcast
  • RSS
  • Artist: Navot Volk & Aviv Frenkel

Podcasts:

 עמיעד סוטו- עוזר לכם להשכיר באיירבנב | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:50

עמיעד סוטו ואחיו התאום קובי היו חנוני מחשבים מגיל צעיר, אבל את העסק הראשון שלהם היה בכלל ניהול נכסים של חברים שלהם להשכרה באיירבנב. כעבור כמה חודשים הם ארזו את עצמם לעמק הסיליקון אחרי שהמייסד של Y קומבינטור האקסלרטור המפורסם בבעולם קיבל אותם לתכנית היוקרתית שלו. חמש וחצי שנים אחר כך החברה שלהם גסטי מפתחת פלטפורמות ניהול נכסים חלהשכרה לטווח קצר, גייסה 25 מיליון ונכנסת לעוד ועוד שווקים גלובליים. דיברנ ו על שינויי כיוון של סטרטאפ, על אתגרי גדילה וגם מה קורה שהשותף שהוא גם במקרה אחיך התאום מחליט להמשיך הלאה.

 סמדר איצקוביץ׳ בונה ערים חכמות | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:35

בחודש ינואר הופיעה ד״ר סמדר איצקוביץ׳ בפני אחד הפורומים החשובים והיוקרתיים ביותר בעולם. מול מקבלי החלטות, מנכ״לים, כלכלנים ובנקאי השקעות בעיירת הסקי הציורית דאבוס וסיפרה להם על המסע של ערים בכל רחבי העולם להפוך לערים חכמות. אחרי שהכניסה טכנולוגיות מידע לעיר אשדוד, הד״ר איצקוביץ׳ עובדת היום באמצעות העמותה שהקימה כדי להנגיש וליישם טכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את החיים של כולנו במסגרות האורבניות. מה זו עיר חכמה? האם אפשר להפוך את התחבורה, החינוך ואפילו הביוב ופינוי הזבל ליעיל וחכם יותר? אם תשאלו אותה התשובה חיובית, ולא, זה לא תמיד עניין של תקציב.

 אורלי סול דהן - מציון תצא תחבורה חכמה | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:17

אורלי סול סולטנה דהן היא המנכ"לית של אקומושן קהילת התחבורה החכמה בישראל, גוף שמייצג למעלה מ-600 סטרטאפים, עשרות חברות רב לאומיות, גופי אקדמיה, ממשל ועוד. אורלי הייתה היזמת הראשונה של הקהילה הזאת כשהקימה את חברת הקטנועים החשמליים הישראלית בליץ. בשנתיים האחרונות הקהילה אותה היא מנהלת עומדת בצומת קריטי של אחת התעשיות המתפתחות ביותר בארץ, קהילה שהוציאה מתוכה אקזיטים ענקיים כמו ווייז, ארגוס או מוביליאיי והצמיחה חברות ענק שגייסו עשרות רבות של מיליוני דולרים כמו אינוויז, ואלנס ואטוטוקס. אז על מה דיברנו? מה צופן העתיד של שוק האוטו-טק הישראלי? למה צריך קהילה כזו תחת משרד ראש הממשלה? ומה היא תעשה אם תהפוך יום אחד למנכ"לית משרד התחבורה?

 אלינור בת גנשטיין מנכ״לית קומיוניטק -, חושפת את הפייק ניוז של עולם גיוס כוח האדם | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:31:53

את אלינור החלטנו להביא לפודקסט שלנו בעקבות כתבה שנראתה לנו מוזרה על המשכורות המשתוללות בהייטק הישראלי. אלינור התחילה את הקריירה שלה בכלל כמנהלת שיווק בחברות כמו אמדוקס והתגלגלה לעולם כוח האדם ממש במקרה. היום היא מגייסת עובדים בכירים לסטרטאפים בעיקר לתפקידי ניהול מוצר אבל לא רק, והתפקיד שלה הוא מה שבעולם הזה מכנים "הד האנטר", בתרגום פשוט ציידת ראשים. אז על מה דיברנו? על ניהול קריירות, על בני דור ה-Y ואיך לראיין מועמד, והמון המון סודות מאחורי הקלעים של עולם הגיוסים ובעיקר על המשימה שהיא לקחה על עצמה להפריך מיתוסים, שקרים ופייק ניוז שרצים בתעשייה הזו. ולא, בישראל אין משכורות של 100 אלף ש"ח למתכנתים מתחילים.

 גיל מנדלזיס - בונה בנק עבור בנקים | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:33:02

אחרי שמכר את טריאנה חברת הפינטק שהקים ברבע מיליארד דולר, גיל מנדלזיס היה אמור למצוא את עצמו בים הקאריביים למאלדיבים. במקום זה הוא הקים לפני כשנתיים את קאפיטוליס, שמכונת את עצמה להיות פלטפורמה שמביאה את הכלכלה השיתופית לשירותים בין בנקאיים וכבר מייצרת הכנסות של מיליוני דולרים. "סטרטאפ שני זה כמו ילד שני" אומר לנו מנדלזיס "אתה הרבה פחות היסטרי והטעויות שאתה עושה הן טעויות חדשות." על חיידק היזמות שלא נותן לו לצאת לפנסיה, על החיים בקו ניו יורק- ת"א ועל המשימה השנייה שלו להילחם בתופעת ההתעללות בילדים, בפרק שמדבר המון על הכוחות שמאחורי מנגנוני הכסף הגדולים.

 גיא שר- האיש שמביא את ויה לרחובות תל אביב | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:43

את השירות של ויה תושבי ניו יורק, לונדון סידני וברלין כבר מכירים. מדובר במונית שירות עם קו דינמי שאוסף ומוריד נוסעים על בסיס היצע, ביקוש ונתוני נסיעה רבים. אחרי 250 מיליון דולר שהיא גייסה בהובלת דאיימלר, החברה האם של מרצדס, השירות סופסוף מגיע לישראל, ואם תשאלו את גיא שר שינהל את הפעילות הזו בישראל, במרץ אפריל 2019 תוכלו להזמין מונית שירות של ויה בת"א, ר"ג וגבעתיים ולהגיע למחוז חפצכם תמורת 10 עד 15 ש"ח. אז על מה דיברנו? על הפתרון של ויה ועל האתגרים שמנעו מהשירות להיות זמין לישראלים, איך זה לעבוד עם הרגולציה ולמה הם חוברים לחברה כמו דן ולא משיקים את השירות באופן עצמי? בתקווה שהשירות יעזור לצמצם את הפקקים ותוכלו לנסוע בתוך העיר בהרבה פחות מ-30 דקות, או פחות.

 המסע המופלא של איתן לויט ומיקסטיילז | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:32:00

עד לא מזמן, איתן לויט הגיש את אחד הפודקסטים המצליחים ביותר בתעשייה "השבוע". מאזיני הפודקסט האדוקים עקבו אחר המסע היזמי של איתן, שהביא אותו לצבור חובות של 400 אלף ש"ח ולסגירה של הסטרטאפ שלו. הילוך מהיר קדימה, הסטרטאפ החדש של איתן ושל שותפו דוד כץ (שהגיש איתו את הפודקסט) הגיע בשנת 2018 להכנסות של לא פחות מ-36 מיליון דולר ועכשיו השניים יוצאים למסע שיהפוך בתקווה את מיקסטיילס, האפליקציה שמאפשרת לאנשים להזמין תמונות הביתה, להיות חברת ענק בתחום העיצוב לבית. לפני מספר שבועות הם גם הכריזו על גיוס גדול ואיתן בחר להחליף שוב תפקיד בסטרטאפ, הפעם האחראי "הזמני" על השיווק. תואר שכנראה לא יחזיק הרבה זמן מעמד כשאיתן ימצא מחליף מצליח ממנו ויסתער על היעד הבא בחיים של הסטרטאפ שלו ושל דוד.

 תומר כהן- הישראלי הבכיר בלינקדין | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:31:21

עם 600 מיליון משתמשים וקצב גידול חזק, לינקדין' הרשת החברתית שנמכרה למייקרוסופט לפני כשנתיים תמורת 27 מיליארד דולר' היא חלק בלתי נפרד מהחיים של עובדים בכל רחבי העולם. תומר כהן התגלגל לחברה לפני שבע שנים אחרי שהשלים לימודי מנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד ואחרי שהפך את האפליקציה הזניחה של החברה למקום שממנו מגיע מרבית הטראפיק של הרשת' הוא מונע לסמנכ"ל המוצר של לינקדין. מה חיפשה מייקרוסופט כשעשתה את רכישת הענק? האם בקרוב נראה מרכז מו"פ של לינקדין בארץ? ומה האסטרטגיה הכי טובה באישור הצעות חברות? הכל בפרק עם תומר כהן סמנכ"ל המוצר של הרשת החברתית של עולם העסקים והעבודה.

 דורון מרקו- ממציא מחדש את איך שאנחנו אוכלים | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:49

דורון מרקו הוא אחת הדמויות המסקרנות בעולם היזמות הישראלי. רקדן לשעבר בלהקת בת שבע שעזב את הבית בגיל 15 בגלל התנגדות הוריו לקריירת הריקוד שלו, סטרטאפיסט שמכר שתי חברות והמייסד של ג'יני, החברה שהמציאה מכונה להכנת מנות כמו בסטאר טרק או בסרט בחזרה לעתיד. היום ג'יני שגייסה 11 מיליון דולר מוכרת את המכונות שמבשלות יותר מ-40 מנות כמו קוסקוס טרי או עוגת שוקולד חמה שמתחבאות בקפסולות לגופים מוסדיים, מסעדות וצרכנים מאוסטרליה עד ארה"ב. בתקופה הקרובה החברה מגייסת עוד 100 מיליון כדי להשיק את הדור הבא של ג'יני, רובוט שיעמוד על השיש ויבשל לכם ארוחות טריות, בתקווה שבדרך לא ישימו לו רגליים חברות הענק שהוא עלול לחסל, מיצרניות המזון המעובד ועד משווקי מוצרי החשמל למטבח.

 חגי זיס מנכ"ל אוטוטוקס על מכוניות מדברות | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:29:58

שחגי הצטרף לאוטוטקס היה בא לו לעשות משהו שמשנה את העולם לטובה. אחרי קריירה ארוכה בעולם הצ׳יפים והחומרה. אוטוטוקס מאפשרים לכל רכב לדבר עם כל רכב ועם הסביבה ובעזרת זה לעזור למנוע תאונות דרכים.

 איתמר פרידמן והמדריך לכיבוש השוק הסיני | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:02

בניגוד לכמעט כל סטרטאפ אחר, איתמר פרידמן והשותפים שלו להקמת "וויז'ואל ליד" החליטו שבמקום להקים פעילות בארה"ב או באירופה, הם פונים מזרחה. את המשרד הראשון שלהם הם הקימו בבייג'ינג וההחלטה הזו הסתברה כאחת ההחלטות המוצלחות שהם עשו. אחרי שרתמו את פייסבוק הסינית "רן רן" להיות הלקוחה המשמעותית הראשונה שלהם, כסף ממשקיעים סיניים התחיל להגיע, ולבסוף פרידמן וחבריו מכרו את הסטרטאפ שלהם לענקית המסחר הסינית עליבאבא בסכום שמוערך בעשרות מיליוני דולרים ומאז פרידמן מנהל את מרכז המו"פ שלהם בישראל. למה סין? איך עושים שם עסקים? ואיך רותמים את הכוח של המעצמה מהמזרח להצלחה? הכל בפרק הבא.

 משה גאון- פרק שני על כשלונות ואיך לומדים מהם | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:29:41

קיבלנו כל כך הרבה בקשות להזמין שוב את משה גאון, אז הנה הוא איתנו לעוד 30 דקות. היזם, המשקיע, איש הפרסום והיועץ הפוליטי מדבר איתנו הפעם לא רק על הצלחות אלא על "אלטו" הסטרטאפ שהוא הקים ונאלץ לסגור. מתי מגיע הזמן להכריז על גזר דין מוות לחברה ולהמשיך הלאה? ומה אפשר ללמוד מכישלון? וגם לא יכולנו בלי ההתרחשויות האחרונות בזירה הפוליטית. גאון מנתח עבורנו את מצב מחנה המרכז שמאל, ומחזיק אצבעות שבני גנץ, שהיה המפקד שלו ביחידת שלדג, יחבור לגוף קיים ולא ינסה לפצל את מחנה האופוזיציה עוד יותר.

 דובי פרנסס- משקיע הפינטק שלא מתקרב לביטקוין | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:31:32

16 טריליון דולר, זה גודל השוק שדובי פרנסס מבקש לכבוש, שוק הפיננסים שממתין לחברות טכנולוגיות רעבות, סטרטאפים שנמצאים על הכוונת של קרן ההשקעות שלו. אחרי ילדות בחולון לאבא מוסכניק ולאמא עובדת עירייה, החיים הביאו את פרנסס באורח מקרי לנהל קרן משפחתית של אוליגרך רוסי, וקנאה בריאה בחבר הילדות שלו דרור ברמן (שמנהל את קרן ההשקעות של אריק שמידט מנכ"ל גוגל לשעבר), דחפה אותו להתחיל הלשקיע בהייטק. אז על מה דיברנו? על החברות שבהן הוא משקיע, על הקריירה הטלביזיונית החדשה שלו בתכנית הכרישים, וגם על מה שלדבריו הוא הונאת פירמידה אחת גדולה, שוק מטבות הקריפטו, או אם לסכם את דבריו, במקום ביטקוין, צריך לקרוא לזה שיטקוין.

 אמיר אורעד- פרק שני על איך בונים חברת ענק | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:30:38

אמיר אורעד מנכ"ל סייסנס מבקר בארץ וזו הזדמנות מצויינת לשוחח איתו שוב. והפעם על תרבות ארגונית, איך בונים אותה, משמרים אותה, ומה עושים כשנתקלים באתגרים, לדוגמא, כשבחברה שאתה מנהל מופיע מקרה של Me Too? מאז הפרק הקודם, אמיר הספיק לגייס לא פחות מ-80 מיליון דולר נוספים כדי להתניע את חברת הבינה העסקית שהוא מנהל, לגייס עשרות עובדים ולהקים עוד משרד איזורי בלונדון. מה האתגרים כשעושיםמ "סקייל" ומהם כאבי גדילה? וגם לא הצלחנו להתאפק ושאלנו אותו על ההתרחשויות האחרונות בזירה הפוליטית, ומה יעשה חברו הטוב נפתלי בנט במציאות החדשה.

 פרק בונוס ריאורג | File Type: audio/mpeg | Duration: 00:28:30

לרגל התקלה הקטנה עם הפרק השבוע ההנהלה החליטה לפצות אתכם בפרק בונוס: זוכרים את האחות הקטנה שלנו? הפודקאסט התוסס ריאורג? אז קבלו את הפרק של השבוע ריאורג, הפודקאסט הפציץ בעוד פרק דליק, הפעם העורך שלנו נבות וולק וולק מדבר עם תור צוק על המרוץ להנפקה של אובר וליפט, למה הקורקינטים החשמליים הם כבר לא הגרויסע גליק שהם היו בקיץ, למה כבר אין פרטיות בעולם הזה, ולק מפתיע מידיד המערכת. זאת ועוד בפרק החדש.

Comments

Login or signup comment.